Statens Institutionsstyrelse - till startsidan Det gäller livet.

Information om tjänsten

Servicedesk IT-support

Arbetsplatsbeskrivning

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet. SiS verkställer även sluten ungdomsvård och finansierar forskning för att utveckla vården och behandlingen. I klartext är det vårt uppdrag att vända liv som präglats av utanförskap, missbruk och psykosociala problem. Därför spelar SiS en avgörande roll i vårdkedjan och ger hopp i svåra situationer. Att skapa den livsviktiga förändringen och möjligheten är inget vanligt jobb. Därför blir ditt arbetsliv på SiS en resa i personlig utveckling och din vardag en tuff och spännande utmaning på alla professionella plan. På huvudkontoret på Lindhagensgatan, Hornsberg i Stockholm, är vi ca 200 medarbetare fördelat på sex avdelningar. Tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Myndigheten växer och i december 2020 kommer huvudkontoret att flytta till nya lokaler i Solna Business Park.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en supportmedarbetare till SiS huvudkontor för en tillfällig anställning. Uppdraget passar dig som gillar kundkontakt och tycker att service och IT-support är stimulerande. Tjänsten hos oss är en kombination av självständiga insatser och lagarbete. Är du både självgående och en god lagkamrat så kommer du att trivas bra hos oss. Vi vill att du blir en viktig del i vårt team. Du kommer att ingå i IT-avdelningens Servicedesk som ger teknisk IT-support till hela verksamheten. I arbetet ingår att finnas med i första och andra linjens support och ta emot och registrera ärenden, hantera beställningar, föra dialog med anmälare, felsöka och lösa problem. Vi arbetar i Microsofts miljö och där ingår bl.a. installation, rättning, underhåll och dokumentation. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera beställningar av datorer och telefoner med tillhörande abonnemang. Du kommer att arbeta med kontohantering och behörigheter samt med installationer och felsökning av datorer, telefoner och annan IT-utrustning. En viktig del av arbetet är registervård och att dokumentera våra rutiner och att ta fram instruktioner.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en bred teknisk kunskap och erfarenhet inom IT, med huvudsakligt fokus på Microsoft plattformen och då främst Windows operativsystem. Du trivs i en miljö med många kontakter och ett högt tempo. Du tycker att ordning och reda är viktigt, du är noggrann och dokumenterar ditt arbete. Du trivs i rollen som administratör och supporttekniker och är angelägen om att ge en god service och hjälpa användarna på ett pedagogiskt sätt. Du har även förmåga att snabbt ta till dig nya tekniker och sätta dig in i olika typer av problem. Vi ser det även som viktigt att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska. Du ska ha: • teknisk utbildning • minst 2 års erfarenhet av användarsupport inom IT • goda systemkunskaper inom: Windows 10, Microsoft Office, Active Directory, Citrix director/studio, Account lockout examiner, Safecom, Winlas och Exchange • vana att jobba i ärendehanteringssystemet Marval • vana vid hantering och administration av mobiltelefoner, IP och Dect telefoni samt erfarenhet av att arbeta i Telias Servicedesk web Du bör ha: • eftergymnasial utbildning med inriktning IT • erfarenhet av Microsoft SQL

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Omfattning: Heltid Tjänsten avser en visstidsanställning t.om. 31 december 2020 Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Ansökan

Ansök senast: 2020-05-24 Referensnummer: 2.9.1-2506-2020
Välkommen att söka genom att:

Lön

Löneform:

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontakt

Kontaktperson
Fackliga företrädare
Hans-Peter Henriksen
Enhetschef
010-453 40 76
Taina Niskala
Saco-S
010-453 40 35

Lotta Hedeby
ST/OFR
010-453 40 06

Peter Kvist
Seko
010-453 41 09


Övrigt

Övrigt: SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.