Information om tjänsten
Administratör till SiS huvudkontor
Arbetsplatsbeskrivning
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet. SiS verkställer även sluten ungdomsvård och finansierar forskning för att utveckla vården och behandlingen. I klartext är det vårt uppdrag att vända liv som präglats av utanförskap, missbruk och psykosociala problem. Därför spelar SiS en avgörande roll i vårdkedjan och ger hopp i svåra situationer. Att skapa den livsviktiga förändringen och möjligheten är inget vanligt jobb. På huvudkontoret i Stockholm, är vi ca 200 medarbetare fördelat på sex avdelningar. Tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Vi håller till i nya lokaler i Solna Business Park.Arbetsbeskrivning
Tjänsten som administratör är placerad på enheten för forskning och utveckling. Enhetens uppgifter är bland annat utbildning, metodutveckling, uppföljning, forskning och att stödja SiS vård- och behandlingsverksamhet. Arbetet som administratör erbjuder omväxlande arbetsuppgifter och du kommer att verka i en stimulerande miljö i en trevlig arbetsgrupp. I tjänsten ingår att administrera utlysning av forskningsmedel, aktiviteter som rör det vetenskapliga rådet samt hantera ekonomi och dokumentation i de externa forskningsprojekt som bedrivs vid enheten. Du kommer att arbeta tätt ihop med enhetens chef och vara behjälplig med mötesbokningar, fakturahantering, beställningar av behörigheter, och administration vid rekrytering och nyanställningar. Du kommer även utgöra ett stöd vid lönehantering, ekonomiska omföringar, diarieföring, kommunikation med statens servicecenter. Du kommer arbeta i systemen Primula, Proceedo och Diabas och det är en fördel om du har erfarenhet av dessa sedan tidigare.Kvalifikationer
För att trivas i rollen är du en noggrann person som tycker om att arbeta utifrån ett stort eget ansvar och är initiativrik, strukturerad och självgående. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl både i tal och skrift. Du har även ett stort servicesinne och samarbetar på ett smidigt sätt med både interna och externa aktörer. Vi söker dig som har: • gymnasieutbildning • flerårig erfarenhet av självständigt administrativt arbete • goda kunskaper i Word och Excel Du bör ha: • eftergymnasial utbildning i någon form • tidigare erfarenhet från annan myndighet eller administration i offentlig verksamhet • arbetat i systemen Primula, Proceedo och Diabas Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Anställningens omfattning
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Deltid
Tjänsten är ett vikariat på 50 procent under 2021, med tillträde snarast möjligt.
Ansökan
Ansök senast: 2021-02-28
Referensnummer: 2.9.1-1395-2021
Välkommen att söka genom att:
Välkommen att söka genom att:
Lön
Löneform:
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Kontakt
Kontaktperson
Fackliga företrädare
Sara Lövenhag
Enhetschef
010-453 41 58
Enhetschef
010-453 41 58
Taina Niskala
Saco-S
010-453 40 35
Saco-S
010-453 40 35
Lotta Hedeby
ST/OFR
010-453 40 06
ST/OFR
010-453 40 06
Peter Kvist
Seko
010-453 41 09
Seko
010-453 41 09