SiS rankas högt som arbetsgivare bland socionomer

Högskoleexaminerade socionomer ser SiS som en attraktiv arbetsgivare. Det visar Employer Branding-byrån Universum i sin senaste undersökning för 2023. I rankingen placerar sig SiS på en tolfte plats bland unga yrkesverksamma.

The Most Attractive Employer in Sweden – Young Professionals genomförs av Universum varje år och är en stor undersökning av hur unga yrkesverksamma rankar olika stora arbetsgivare. I den senaste svarade drygt 8 700 på frågor om vad de ser som viktigt i arbetslivet, vilka företag, myndigheter och organisationer inom sitt område som de känner till, och hur attraktiva de i sin tur är som framtida arbetsgivare.

SiS klättrar i ranking

I årets barometer kliver SiS upp ett steg jämfört med 2022 och går från trettonde plats till en tolfte plats bland socionomer. SiS är även med på topplistan bland sjuksköterskor där vi ligger kvar på 31a plats och i topplistan för lärare är vi bland de 25 mest attraktiva arbetsgivarna.

− Jag tycker att det är roligt och viktigt att allt fler människor intresserar sig för att jobba på SiS. Att få jobba med barn och ungdomar, skapa relationer och hjälpa dem att utveckla bättre vanor som kan gynna dem i framtiden är något jag värdesätter. Därför är SiS en attraktiv arbetsplats för mig. Det individanpassade arbetet som utförs i vardagen tycker vi har en positiv inverkan på ungdomarna, säger behandlingspedagogen Denisa Haziri.