SiS en allt mer attraktiv arbetsgivare

Bilden visar fyra personer som sitter och pratar glatt med varandra.

SiS fortsätter att klättra på listorna över attraktiva arbetsgivare. I rekryteringsföretaget Ranstads senaste undersökning hamnar vi på femtonde plats, att jämföra med plats 20 i fjol.

Ranstad undersöker varje år vilka stora arbetsgivare i Sverige som är mest attraktiva bland studerande, anställda och arbetssökande i åldern 18-64 år. I årets studie deltog drygt 4 700 personer.

De arbetsgivare som deltar i studien hör alla till Sveriges 150 största. 2020 kom Statens institutionsstyrelse, SiS, för första gången med på topp 20-listan över de som anses mest attraktiva, och tog den sista platsen. I år är placeringen ännu bättre. Nu hamnar vi på femtonde plats.

Andra bra rankingen i år

Tidigare i år publicerade företaget Universum sin undersökning av hur studenter rankar olika stora arbetsgivare. I årets barometer fick SiS bra betyg hos socionomstudenterna. Vi klättrade sex steg jämfört med 2020 och hamnade på plats nio. I undersökningen svarade tio procent av socionomstudenterna att de såg SiS som den mest attraktiva arbetsgivaren.